Tuesday, September 26, 2017

INTERNAL AUDIT ISO & OHSAS ( SITE VISIT)

Buat kali pertamanya semua pihak pengurusan syarikat HAJIMAT dari pelbagai jabatan turun ke "PADANG" untuk mengaudit pengurusan dan skop pekerjaan yang termaktub dalam perlembagaan undang-undang.

Latihan sebegini merupakan asas dan cara-cara untuk memantapkan lagi tahap pengurusan yang lebih efisien dan boleh diterima pakai untuk syarikat HAJIMAT.

KEPERLUAN SISTEM PENGURUSAN KUALITI ISO & OHSAS  

1.SKOP

Standard antarabangsa ini menetapkan keperluan sistem pengurusan kualiti apabila sesebuah organisasi:

      A.perlu untuk menunjukkan kemampuannya secara konsisten menyediakan produk dan perkhidmatan yang memenuhi kepuasan pelanggan dan dapat digunakan untuk keperluan berkanun (statutory) dan kawal selia (regulatory).

B.menyasar untuk menpertingkatkan kepuasan pelanggan menerusi penggunaan sistem secara cekap, termasuklah proses penambahbaikan sistem dan jaminan keakuran terhadap keperluan pelanggan dan dapat digunakan untuk keperluan berkanun dan kawal selia.

Semua keperluan standard antarabangsa ini adalah generik dan diharap dapat digunakan terhadap sebarang organisasi, tanpa mengambil kira jenis atau saiz, produk atau perkhidmatan yang disampaikan.


Pembahagian team untuk training Audit


Audit Jabatan HR



Audit Jabatan Pengurusan Sisa Pepejal


Audit Jabatan Sedutan

Audit Jabatan Penyelengaraan Loji


Audit Jabatan Pemasaran



Alhamduliah,semoga dengan latihan yang lakukan oleh pihak pengurusan syarikat HAJIMAT ini,ia boleh memberi manfaat dan mampu meningkatkan kualiti pengurusan syarikat ke tahap yang lebih tinggi.Amin.

No comments:

Post a Comment